Prezentare proiect CASA DE LA SCOALA
Prezentare activități CASA DE LA SCOALA
Amenajarea spatiului CASA DE LA SCOALA
Casa de la școala

Titlul proiectului: „CASA DE LA ȘCOALĂ”

Tipul programului: proiect local

Finanțator:  Fundația Comunitară Oradea prin programul „Bursa Talentelor” cu sprijinul sponsorilor: Medfam Negrea, Her-Mecanics SRL, Asociatia  SCAI – Sprijinim  Clădim  Antrenăm Integrăm, Asociatia CES, Agenția de Dezvoltare Locală Oradea, Corex Romania SRL, EGV Trust SA, Plexus Corp – Romania, Zaleco SRL, Salesianer Romania, Amazing Visuals, Avivest, VPK Packaging Salonta, Vernicolor, Selina Grup, Qubiz, PGS Sofa & Co, MGM Multisolutions.

Perioada:  februarie –octombrie 2024

Organizaţia aplicantă/coordonatoare: CSEI Nr 1 Oradea

Coordonatori proiect:

  • Prof. psihopedagog Teodora Pantazi
  • Prof. psihopedagog Carmen Ilisie
  • Prof. educator Balint Paula

Scopul proiectului: asigurarea în școală a unui mediu educațional adecvat formării și exersării unor deprinderi gospodărești utile, aplicabile și în mediul familial.

Obiectivele proiectului:

O1. Transformarea spălătoriei în atelierul „Casa de la școală” prin renovarea și dotarea spațiilor cu materiale și obiecte sanitare și de mobilier specifice zonelor de locuit (hol, sufragerie, dormitor, spălătorie)

O2. Formarea unor deprinderi practice gospodărești specifice fiecărei zone de locuit amenajate în atelierul „Casa de la școală”

O3. Realizarea  unor acțiuni de întreținere a spațiului de locuit prin utilizarea obiectelor/ instrumentelor specifice (mătură, aspirator, pămătuf de șters praful etc)

O4. Formarea și exersarea unor deprinderi practice  de pregătire pentru viața de familie: împăturarea hainelor, aranjarea obiectelor de vestimentație în dulapuri pe categorii, sortarea hainelor pentru spălat și uscarea acestora, organizarea meselor festive, aranjarea patului, aerisirea camerei etc.

O5. Implicarea familiilor elevilor școlii în activitățile practice derulate la nivelul fiecărei clase la workshop-ul intitulat ”Gospodari unul și unul”

O6. Organizarea și implicarea elevilor școlii la concursul ștafetă intitulat „Micul gospodar”

O7. Amenajarea în spațiul fiecărei clase din cadrul instituției, a unui colț intitulat „Casa din clasă” în vederea exersării unor deprinderi  casnice formate (dulăpior cu cutii de depozitare pe categorii a unor instrumente: cutia curățeniei, cutia cu obiecte de îmbrăcăminte, cutia cu obiecte de igienă personală)

Grupul țintă:

Toți preșcolarii și elevii școlii (150 de copii/elevi)

Activitățile din cadrul proiectului:

Proiectul  cuprinde acțiuni de organizare a spațiilor necesare exersării deprinderilor practice, dar și acțiuni care se desfășoară direct cu beneficiarii, acestea fiind grupate în două module:

  • Acțiuni de organizare spații:

Transformarea spațiului spălătoriei în atelierul practic ”Casa de la școală” prin recompartimentarea acestuia sub forma unei minigarsoniere și dotarea cu elemente de mobilier adecvat următoarelor zone:  hol, spălătorie, dormitor, sufragerie.

Amenajarea în grupe/clase a unui colț intitulat „Casa din clasă” prin achiziționarea a 23 de dulăpioare cu câte 3 zone/cutii speciale de depozitare, personalizate cu pictograme în funcție de destinația acestora: cutia curățeniei, cutia cu obiecte de îmbrăcăminte, cutia cu obiecte de igienă personală.

  • Acțiuni cu beneficiarii:

Modulul I

„Casa din clasă”  – activități practice de formare și exersare a unor deprinderi casnice: măturat, șters praful, ordonarea, sortarea , împăturirea obiectelor de îmbrăcăminte, utilizarea, întreținerea, ordonarea și sortarea obiectelor de igienă personală (pahar, prosop, șervețele).

”Sărbătorim împreună!” – exersarea unor deprinderi practice de amenajare a unei mese festive cu ocazia zilelor de naștere ale copiilor din școală, cu frecvența de 1/lună (martie-iunie 2024).

Consursul-ștafetă „Micul gospodar” – parcurgerea de către elevii cu CES a unui parcurs care cuprinde diferite probe adaptate particularităților psihoindividuale ale elevilor noștri și care urmăresc valorificarea deprinderilor gospodărești formate în cadrul proiectului.  Concursul se va desfășura pe 2 secțiuni: o secțiune va fi dedicată copiilor cu deficiențe mintale severe iar cea de-a doua secțiune va fi dedicată elevilor cu deficiențe mintale moderate și ușoare.

„Petrecerea absolvenților” – organizarea unui banchet al claselor a VIII-a și a claselor a X-a, cu  implicarea elevilor moderați din școală  și a unor voluntari de la Colegiul Economic Partenie Cosma, care vor decora masa festivă și îi vor servi pe elevii absolvenți și pe profesorii invitați.

Modulul II

Decorarea atelierului ”Casa de la școală” – înfrumusețarea spațiului ”Casa de la școală” cu obiecte și decorațiuni realizate de către elevii școlii.

Transferarea deprinderilor casnice în atelierul practic ”Casa de la școală” – exersarea și consolidarea tuturor deprinderilor practice gospodărești exersate anterior în cadrul atelierelor ”Casa din clasă” și  întreținerea spațiului.

Workshopul ”Gospodari unul și unul” – părinții elevilor participanți la proiect vor împărtăși  la nivelul claselor înregistrări video sau fotografii, în care este inclus activ copilul la acțiuni gospodărești, intitulate sugestiv „Ziua curățeniei/Petrecem în familie”.

Produse finale:

23 de spații în grupe/clase destinate depozitării materialelor necesare activităților gospodărești – „Casa din clasă”

1 atelier practic „Casa de la școală” compartimentat și dotat  ca un spațiu de locuit care cuprinde spălătorie, hol, dormitor și sufragerie

Grantul proiectului:  19 125 Ron